Wednesday, May 28, 2008

MASUK, JANGAN TAK MASUK BALIK!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera!

Kemasukan semula bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamad Ezam Mohd. Noor ke dalam UMNO semalam adalah tanpa syarat dan tidak akan diberikan layanan istimewa. Langkah Ezam itu memberi satu semangat baru kepada UMNO.

Dalam lain perkataan, kemasukan Ezam dan ramai lagi dalam UMNO tentulah membantu kepada kekuatan parti. Kemasukannya boleh memberi ruang kepada orang lain untuk kembali menyokong UMNO dan BN.

Dalam perkembangan lain, 100 orang Orang Kena Tahan (OKT) juga akan mengikut jejak Ezam hari ini di Shah Village, Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan.

Pihak pembangkang selalu menimbulkan kemungkinan pembentukan kerajaan baru Malaysia akibat dari beberapa MP BN yang disasarkan untuk melompat ke PR. Namun begitu, dengan perkembangan terbaru dalam UMNO, mungkin dalam tempoh terdekat ramai wakil-wakil rakyat PR Perak akan melompat ke BN dan Perak kembali ke tangan BN.

Kusangka hujan hingga ke petang, rupanya ada sinar mentari di tengahari. Mungkin kemasukan semula Ezam yang mendaftar sebagai ahli seumur hidup itu akan menjadi titik tolak ke arah kebangkitan semula UMNO di persada politik tanahair.

Kita tunggu dan lihat!

No comments: